Mariam: Tutor i bioteknologi
Mariam Tarik, studerer på HTX . Hun har erfaring med alle naturvidenskabelige fag. Da hun har formået at få 11,9 i gennemsnit på folkeskolen. Derudover har hun formået at bevare det gode gennemsnit i gymnasiet.
Ingen forpligtelse eller binding. Certificerede tutors. 100% tilfredshedsgaranti.
Mariam Tarik, studerer på HTX . Hun har erfaring med alle naturvidenskabelige fag. Da hun har formået at få 11,9 i gennemsnit på folkeskolen. Derudover har hun formået at bevare det gode gennemsnit i gymnasiet.
Thilde er imødekommende og nærværende, og hun ønsker at hjælpe andre med at blive bedre til de fag, de har problemer med, og med at føle mere sikkerhed og tro på egne evner. Hun er 20 år gammel og skal studere biomedicin på SDU fra september 2023. Hun har p.t. sabbatår efter endt STX på Grindsted Gymnasium, hvor hun havde bioteknologi, matematik og engelsk på A-niveau. Thilde er generelt stærk i mange forskellige både naturvidenskabelige og humanistiske fag, og hun har altid været glad og motiveret for at gå i skole. Hun havde latin som valgfag i gymnasiet, og i 2022 vandt hun Klassikerforeningens latinkonkurrence på c-niveau. Andre har givet udtryk for, at Thilde har en evne til at forklare emner fra anderledes vinkler, så det bliver nemmere at forstå et emne, som føles svært. Thilde har erfaring med lektiehjælp, da hun har været hjælper i gymnasiets lektiecafé, og hun er god til at være opmærksom på den enkeltes behov og måde at lære på.
Thea studerer radiografi på UCN, hvor hun især er glad for radiografiens kombination af det naturvidenskabelige med det sundhedsfaglige. Thea har altid været specielt glad for matematikken, og har tidligere studeret på bacheloren i matematik. Foruden sit studie bruger Thea gerne sin tid på at læse en god bog eller gå en tur med sin hund.
Emilie er lige (juni 2022) blevet student fra et lille gymnasium i Midtjylland. Hun har altid været meget glad for at gå i skole og har planer om at blive gymnasielærer i fremtiden, så hun forhåbentlig kan være med til at skabe den samme glæde hos andre unge mennesker. Inden hun vil læse biologi og kemi på Århus Universitet om nogle år, vil hun gerne bruge sine sabbatår på at arbejde og på at rejse rundt i verden. Derudover bruger hun sin fritid på at være spejderleder i den lokale spejdergruppe, hvilket hun er utrolig glad for! Hun interesserer sig mest for fagene biologi/bioteknologi, fysik og matematik men er også både glad for og dygtig til fagene dansk og historie:)
Philip er medicinstuderende i Aarhus, og han brænder for at lære fra sig. Han har bl.a. erfaring fra Silkeborg Gymnasium som hjælpelærer i matematik og fysik og har stor interesse indenfor særligt det naturfaglige område. For Philip er det at have gode oplevelser med læring helt afgørede for fremskridt, hvorfor dette altid vil vægte højt, når man er sammen med ham.
Samiia har lige afsluttet 3. g og er blevet optaget på medicin studiet på SDU, dog først til vinterstart. Hermed har Samiia op til 5 måneder, hvor hun har tænkt sig at prøve noget nyt, hvor hun kan dele sin viden med andre. Til hverdagen kan hun godt lide at læse forskellige bøger, genrerne kan variere alt fra romaner til faglitteratur. Ellers så er Samiia et videnskabeligt menneske, som finder sig bedst i matematik og andre naturfag.
Jeg er tutoren for enhver! Jeg bærer på erfaring med at undervise fra tidligere vikariater hvor jeg både har undervist som reel lærer i klasser, ergo taget et ansvar for undervisning og vide mig sikker på at eleverne bliver undervist. Samtidig også at undervise på privat 1-on-1 for mere dybdegående undervisning for dem der har det svært ved undervisningen. Jeg har meget tålmodighed og stor respekt for dem der søger en tutor og dem der tør indrømme at de har brug for hjælp. Derfor vil jeg som tutor give mit bedste for at dem der søger hjælpen, får den hjælp de skal bruge og får rykket sig!
Thea studerer radiografi på UCN, hvor hun især er glad for radiografiens kombination af det naturvidenskabelige med det sundhedsfaglige. Thea har altid været specielt glad for matematikken, og har tidligere studeret på bacheloren i matematik. Foruden sit studie bruger Thea gerne sin tid på at læse en god bog eller gå en tur med sin hund.
Jeg er en ung mand, der lige er blevet færdig i gymnasiet. Jeg kan godt lide at lave sport til dagligt, men særligt naturfag optager også meget af min tid. Jeg har været hjælpe/træner siden jeg var 11 år inden for gymnastik og har arbejdet i lektiecafeen på mit gymnasium. Disse jobs har sammen med min egen gang i skolesystemet, fået mig til at indse, at bare man tror man er god, så bliver man god. Derfor er mit vigtigste job, at få selvtillid ind i nogle, der måske har oplevet nogle nederlag. Således at de indser at skole og læring er en sjov og spændende proces.
Thea studerer radiografi på UCN, hvor hun især er glad for radiografiens kombination af det naturvidenskabelige med det sundhedsfaglige. Thea har altid været specielt glad for matematikken, og har tidligere studeret på bacheloren i matematik. Foruden sit studie bruger Thea gerne sin tid på at læse en god bog eller gå en tur med sin hund.
Malik er studerende på ernæring og sundhed på VIA. Han er en meget kropslig bevidst person der går op i sport og motion. Eksempelvis går han til taekwondo i sin fritid, og går meget op i kost. Malik har dog også erfaring med at lære fra sig, med sin erfaring som SPS sekretær, og er en meget naturvidenskabelig orienteret person, der dimmiterede fra HTX, hvor han havde bioteknologi og matematik på A, samt fysik og kemi på B.
Malik er studerende på ernæring og sundhed på VIA. Han er en meget kropslig bevidst person der går op i sport og motion. Eksempelvis går han til taekwondo i sin fritid, og går meget op i kost. Malik har dog også erfaring med at lære fra sig, med sin erfaring som SPS sekretær, og er en meget naturvidenskabelig orienteret person, der dimmiterede fra HTX, hvor han havde bioteknologi og matematik på A, samt fysik og kemi på B.
Christian, 19 år, jeg læser lige nu på 1. semester i medicin på SDU . Jeg elsker at lære fra mig, og tror på at alle kan lidt mere end de selv ved. Herudover er jeg også kreativ og spiller bl.a. flere instrumenter, så det hele behøver ikke være alt for nørdet.
Jeg er en ung mand, der lige er blevet færdig i gymnasiet. Jeg kan godt lide at lave sport til dagligt, men særligt naturfag optager også meget af min tid. Jeg har været hjælpe/træner siden jeg var 11 år inden for gymnastik og har arbejdet i lektiecafeen på mit gymnasium. Disse jobs har sammen med min egen gang i skolesystemet, fået mig til at indse, at bare man tror man er god, så bliver man god. Derfor er mit vigtigste job, at få selvtillid ind i nogle, der måske har oplevet nogle nederlag. Således at de indser at skole og læring er en sjov og spændende proces.
Olena Cholovska går i 3.g på Herning Gymnasium, hvor hun følger biotek-studieretningen med Matematik A, Bioteknologi A og Fysik B. Hun har to yngre søskende, som hun hjælper med lektierne i folkeskolen hver dag, og som har inspireret hende til at hjælpe endnu flere børn og unge. Olena kan tale fem sprog, og nogle af hendes personlige kompetencer er bl.a. grundighed, målrettethed og at være strategisk orienteret. Hun vil gøre alt for at få dig til at lære det, som du gerne vil lære.
Vi har samlet landets topstuderende for at give dig det bedst mulige undervisningsforløb.
Hundredvis af børn og studerende har allerede fået hjælp hos TopTutors.
Få gratis vejledning af en fagekspert indenfor 24 timer.
Vi tilbyder lektiehjælp i hele Danmark. Vores mission er at inspirere og hjælpe elever i hele Danmark til at opnå deres fulde potentiale - uanset hvor de bor.
Vi har samlet hundredevis af inspirerende undervisere for at give elever et boost i faglighed, selvtillid og motivation.
Det er ikke nemt at blive en TopTutor. At undervise børn er et stort anvsvar, og ikke alle får lov til at bære den titel.
Først screener vi alle vores ansøgere for at de har fået topkarakterer i ikke blot de fag, de vil undervise i, men er en topstuderende i de fleste fag.
Dem der lever op til vores krav bliver inviteret til en samtale, hvor vi tester deres faglighed og deres pædagogiske evner til at lære fra sig. For os er det vigtigt, at alle undervisere kan finde ud af forklare svære koncepter på en simpel måde, så alle elever kan forstå det.
Til sidst giver vi dem et oplæringskursus i hvordan de leverer topundervisning og sørger for at alle tutors har en ren børne- og straffeattest.
Gennem hele ansøgningsprocessen på flere skridt kommer størstedelen af ansøgerne ikke igennem, så vi kan være helt sikre på kun at have topkvalificerede tutors.
Vi sikrer os at alle vores undervisningsforløb bliver skræddersyet den enkelte elevs behov ved at give alle elever et gratis opstartsmøde, hvor eleven, familien og tutoren får snakket om forløbet. Til opstartsmødet får eleven lært tutoren at kende, mærker efter om der er god kemi, fortæller tutoren om sine behov og mål og får planlagt undervisningsforløbet.
Vi tilbyder forløbspakker med forskellige timepriser til skræddersyet lektiehjælp. Vores priser går fra 229 kr. i timen. De fleste af vores undervisningsforløb er længerevarende for at gøre en større forskel for den enkelte elev. Desto flere timer et undervisningsforløb er på desto billigere bliver timeprisen.
Du kan hurtigt komme i gang med et gratis opstartsmøde med en lektiehjælper. Tag kontakt til os og en fagekspert vil give dig et opkald hurtigst muligt for at høre nærmere om dine undervisningsbehov, så vi kan matche dig med den helt rette lektiehjælper til dit gratis opstartsmøde.
Efter en af vores fageksperter har haft en snak med jer om jeres undervisningsbehov vil vi gå i gang med at matche jer med en lektiehjælper. Det plejer at tage 1 - 5 dage før vi matcher jer med den helt rigtige lektiehjælper. Derefter kan I aftale en dato for jeres gratis opstartsmøde med lektiehjælperen.
Efter opstartsmødet kontakter jeres fagekspert jer for at høre om I har besluttet jer for at starte et fast forløb op med den matchede lektiehjælper.
Der er mange fordele ved at få professionel skræddersyet lektiehjælp. Vores lektiehjælpere skaber et trygt og positivt læringsmiljø, hvor undervisningen tilpasses den enkelte elevs mål og behov.
Privatundervisning sikrer, at eleven bliver aktivt inddraget i undervisningen, hvor der er direkte kommunikation med lektiehjælperen, så elevens feedback er med til at justere og variere undervisningen.
Vi har hundredvis af lektiehjælpere, der kan undervise i alle fag på folkeskole- og gymnasieniveau i hele Danmark. Tag kontakt til os, og vi matcher jer med den helt rigtige lektiehjælper til jeres situation.
Vi tilbyder lektiehjælp i alle fag på folkeskole- og gymnasieniveau. Vores mest populære fag er matematik, dansk og engelsk.
De naturvidenskabelige fag, som vi kan hjælpe med er blandt andet matematik, kemi, biologi og bioteknologi.
De sproglige fag vi hjælper med er blandt andet dansk, spansk, tysk, engelsk, arabisk og fransk.
Vi har tutors, der kan hjælpe i alle fag i folkeskolen og gymnasiet i mange danske byer.
Bioteknologi er en teknologi, der udnytter biologiske systemer, og som har rødder i kemisk og biologisk forskning inden for traditionel fødevareproduktion, sygdomsbehandling, medicin og miljøbeskyttelse. Moderne bioteknologi integrerer en række forskningsområder, herunder molekylærbiologi, biokemi og systembiologi, og kan bidrage med bæredygtige og innovative løsninger på samfundsmæssige udfordringer.
Faget Bioteknologi har flere formål, herunder at eleverne opnår viden og kundskaber inden for biologi, kemi, biokemi, molekylærbiologi og bioteknologi, at de forstår og vurderer bioteknologiens betydning for den teknologiske udvikling, det enkelte menneske og for lokale og globale problemstillinger, og at de udvikler forudsætninger for kritisk stillingtagen til anvendelse og udvikling af bioteknologi. Eleverne udvikler også deres studiekompetencer og opnår viden, kundskaber og kompetencer, der kan danne grundlag for videre uddannelse inden for naturvidenskabelige, sundhedsvidenskabelige og tekniske uddannelser.
De faglige mål for faget omfatter bl.a. at eleverne kan anvende fagbegreber og fagsprog til beskrivelse og forklaring af iagttagelser og til analyse af bioteknologiske problemstillinger, tilrettelægge og udføre eksperimenter og undersøgelser under hensyntagen til laboratoriesikkerhed, bearbejde data fra kvalitative og kvantitative eksperimenter og undersøgelser, analysere og diskutere eksperimentelle data, anvende relevante matematiske repræsentationer og modeller, anvende digitale værktøjer og indsamle, vurdere og anvende faglige tekster og informationer fra forskellige kilder. Eleverne skal også kunne formulere sig struktureret mundtligt og skriftligt om bioteknologiske emner og demonstrere forståelse af sammenhænge mellem fagets forskellige delområder samt viden om fagets identitet og metoder. Endelig skal eleverne kunne anvende fagets viden og metoder til vurdering og perspektivering i forbindelse med samfundsmæssige, teknologiske, miljømæssige og etiske problemstillinger.
Der er flere fordele ved at hyre en tutor i bioteknologi. Her er nogle af de mest største fordele:
Forskning i bioteknologi bidrager til udviklingen af sundhedspleje: Bioteknologi er en vigtig del af sundhedssektoren, og ved at lære bioteknologi kan man bidrage til udviklingen af nye behandlingsmetoder og medicin, som kan hjælpe med at helbrede sygdomme.
Bioteknologi er et bredt og alsidigt felt, og der er mange emner, som man kan få lektiehjælp i. Nogle af de emner, som ofte indgår i et bioteknologi-pensum, inkluderer:
En tutor i bioteknologi kan hjælpe med alle disse emner og mere til, afhængigt af ens specifikke behov og studieniveau.